12-07-2024
Door: Kaan
Looping.nl, het #1 verkoopplatform van Nederland, lanceerde in samenwerking met Tikkie een unieke EK-actie om de verkoop van auto's te stimuleren. De campagne, die liep tijdens het EK van 2024, was een groot succes met een aanzienlijke toename in websiteverkeer, leads en verkopen.
Om de doelstellingen te behalen, werd er gekozen voor een creatieve en effectieve campagne in de Tikkie app. De campagne speelde in op de Oranjekoorts rond het EK voetbal door gebruikers te belonen met €5 cashback voor elk gescoord doelpunt van het Nederlands elftal.
De campagne werd uitgevoerd in de periode dat het Nederlands elftal speelde in het EK. Gebruikers die hun auto in deze periode via Looping.nl verkochten, konden zich aanmelden voor de Tikkie Terug actie. Na afloop van het EK konden zij een Tikkie sturen voor het aantal gescoorde doelpunten (maal €5).
De campagne was een groot succes met de volgende resultaten:
Maarten Vazquez, Marketing Directeur bij Looping.nl: "Wij zijn heel blij met de resultaten van onze campagne in de Tikkie app. We konden vrij specifiek onze doelgroep bereiken met een leuke inhaker op het EK. Dit heeft ons veel bezoekers opgeleverd."
Boris Brinkhof van Tikkie: "De campagne met Looping.nl is een mooi voorbeeld van een inhaker die goed matcht met ons platform. We zijn blij dat we met deze creatieve insteek een brug kunnen slaan tussen de Oranjekoorts, Performer & Tikkie”.
De EK-actie van Looping.nl en Tikkie was een succesvolle samenwerking die heeft geleid tot een toename van naamsbekendheid, websiteverkeer, leads en autoverkopen. De campagne bewijst dat een creatieve inhaker op een actueel evenement een effectieve manier kan zijn om een doelgroep te bereiken en marketingdoelstellingen te behalen.