[Interview] Oprechte persoonlijke aandacht maakt het verschil

08-03-2024

[Interview] Oprechte persoonlijke aandacht maakt het verschil

Door: Kaan

Je wilt jouw auto verkopen. Daarvoor heb je vele platforms tot je beschikking, waarvan de werkwijzen veelal simpel zijn en overeenkomsten vertonen: invullen van de basisgegevens, foto’s uploaden en afwachten tot er een aanbod komt. Een belangrijk verschil zit veelal in het feit of het platform zelf de auto taxeert en koopt of dat een auto aan de markt wordt aangeboden waarbij het platform louter fungeert als bemiddelaar. Maar sinds kort is er een nieuwe aanbieder op de markt: Looping.nl

De twee initiatiefnemers en directeuren, Sefa Sarioglu en Jonathan Koole, schetsen het primaire en overtuigende verschil met de concurrenten: “Persoonlijke aandacht, oprecht én echt.”

Sefa en Jonathan werkten beiden bij een online platform dat auto’s inkoopt en verkoopt. Omdat ze zich niet meer konden vinden in de koers van het bedrijf - "het werd ons allemaal te schimmig” - besloten ze om te stoppen. Maar omdat ze heel duidelijke ideeën hadden hoe het volgens hen wel moest, stelden ze elkaar de vraag ‘zullen we het zelf doen zoals het wel moet?’. 

De markt verkend

Die vraag beantwoordden ze positief en van het een kwam het ander. Sefa: “Wat we wilden bereiken, stond ons helder voor ogen, maar we wilden wel goed voorbereid van start gaan. Gelukkig kregen we hulp van Tom Arends van TABA in de vorm van fysieke ruimte, faciliteiten en advies en we kregen de tijd om de markt goed te verkennen. Conclusie was dat er in de markt veel behoefte was aan een online platform dat het verschil zou kunnen maken, met name op het gebied van een gezonde samenwerking met autobedrijven en een werkwijze waarbij de consument zich serieus genomen voelt en centraal staat in het gehele proces van kopen en verkopen.”

Looping bestaat uit een team van vijftien ervaren mensen en is het gehuisvest in een kantoor aan de Marssteden in Enschede. “Het gaat goed,” zegt Jonathan, “we hebben nu al honderden geslaagde matches gerealiseerd tussen consumenten en autobedrijven.

Mensen maken het verschil

“Snel nadat een aanvraag binnen is, volgt direct de online vraag aan de klant of hij of zij contact wil opnemen en anders doet iemand van ons team dat zelf. Dat team bestaat uit jonge, gedreven autoliefhebbers en -kenners die allen de drive hebben om een mooi resultaat te behalen. Dat eerste persoonlijke contact is het belangrijkste moment in het proces van matchmaking. En vanaf dan wordt de klant als het ware aan de hand meegenomen. 

Op het moment dat het kenteken en de andere basisgegevens binnen zijn, zorgen we ervoor dat iemand van ons team, die van die desbetreffende auto echt verstand heeft, contact opneemt met de klant om alles goed te inventariseren en het beeld van de auto zo compleet mogelijk te maken. Op die manier kunnen we de auto aanbieden bij de juiste auto- en/of dealerbedrijven. Dat zijn allemaal gegarandeerd betrouwbare partners."

Geen handjeklap

“Wat heel belangrijk is om te weten, is het feit dat we geen schimmige veilingsite zijn,” vervolgt Sefa. “We zijn volkomen transparant en laten zien welke partij welk aanbod doet. De klant komt daarbij nooit voor verrassingen te staan en wat we beloven, komen we ook echt na. Heel simpel en zonder gedoe. Klanten vragen wel eens, wanneer de deal rond is en het geld is ontvangen, of het echt klaar is. En vaak lukt het ons om binnen een dag het proces te voltooien, vanaf het invoeren van het kenteken tot en met de vrijwaring en betaling. Dat laatste is belangrijk, want uiteindelijk gaat het om de verkoop van een auto voor een bedrag waar de klant tevreden over is. En die betaling vindt meteen plaats op het moment van overschrijving.”

Dtch. Digitals: doordachte branding

Omdat de concurrentie groot is en het om die reden lastig is om een nieuw merk goed in de markt te zetten, werken Sefa en Jonathan dagelijks samen met een aantal gedreven specialisten van Dtch. Digitals. Een van hen is Inbound marketing manager Annemarie ten Brinke. “Toen we aan dit partnership begonnen, wist ik dat we met Sefa en Jonathan aan een boeiende uitdaging begonnen.

Met het enthousiasme, de werklust, kennis, ervaring en het feit dat alle neuzen dezelfde kant op staan, waren de basisvoorwaarden aanwezig om de doelstellingen te behalen. Dat wil zeggen de naamsbekendheid vergroten, een perfecte website opbouwen en het merk met meerdere marketing tools overtuigend in de markt zetten en gaandeweg uiteraard bouwen aan een groeiend klantenbestand. En hoewel er nog genoeg werk aan de winkel is, denk ik dat we, gezien de zichtbare resultaten, de doelstellingen tot nu toe ruimschoots behaald hebben. En daarmee is ook de positionering van het merk Looping helder: een online portal voor het verkopen van auto’s met de kernwaarden volledig ontzorgen, optimale service, echte en oprechte persoonlijke aandacht, transparantie en geen gedoe.” Sefa: “Wij willen gewoon de beste zijn, daar geven we alles voor.”